Appena dietro l’angolo: Al Furlan a scuele
Il momento dell’iscrizione a scuola è quello giusto per richiedere l’insegnamento della lingua friulana per i propri figli e garantire loro tutti i vantaggi di un’educazione plurilingue – lo ricorda l’Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane.
“Dîs di sì al furlan a scuele par to fi!” è la campagna di informazione e sensibilizzazione realizzata dall’ARLeF per supportare la scelta consapevole del plurilinguismo in età scolare. Le iscrizioni aprono il 21 gennaio 2025 e c’è tempo fino al 10 febbraio: la scelta del friulano si esegue al momento dell’iscrizione online sul portale https://www.istruzione.it/iscrizionionline, ma ci si può rivolgere anche alla segreteria della scuola per ricevere maggiori informazioni.
Per le scuole dell’infanzia, primarie e secondarie di primo grado, infatti, al momento dell’iscrizione a ciascun ciclo scolastico, i genitori sono chiamati a compiere delle scelte educative che si ripercuotono in modo positivo sul percorso di crescita del bambino. La didattica plurilingue assicura molteplici vantaggi cognitivi. L’insegnamento della lingua friulana facilita l’apprendimento di altre lingue come l’inglese, aumenta la capacità di concentrazione e di risoluzione dei problemi, aiuta i bambini ad imparare a leggere prima, ritarda il declino cognitivo.
Un’opzione scelta ogni anno, per la scuola dell’infanzia e la scuola primaria, da più del 78% delle famiglie. Più di 33.000 studenti in Friuli hanno usufruito di questo insegnamento.
Il moment de iscrizion a scuele al è chel just par domandâ l’insegnament de lenghe furlane pai propris fîs e garantîur ducj i vantaçs di une educazion plurilengâl. “Dîs di sì al furlan a scuele par to fi!” e je la campagne di informazion e di sensibilizazion realizade de ARLeF par supuartâ la sielte cussiente dal plurilinguisim inte etât de scuele.
Lis iscrizions a vierzin cui 21 di Zenâr dal 2025 e al è timp fin ai 10 di Fevrâr: la sielte dal furlan si fâs tal moment de iscrizion in linie sul portâl https://www.istruzione.it/iscrizionionline ma al è pussibil indreçâsi ancje ae segretarie de scuele par vê plui informazions.
Pes scuelis de infanzie, primariis e secondariis di prin grât, tal moment de iscrizion a ogni cicli scolastic i gjenitôrs a son clamâts a fâ sieltis educativis che a condizionin in maniere positive il percors di cressite dal frut.
La didatiche plurilengâl e sigure cetancj vantaçs cognitîfs. L’insegnament de lenghe furlane al facilite l’aprendiment di altris lenghis tant che l’inglês, al incrès lis capacitâts di concentrazion e di risoluzion dai problemis, al jude i fruts a imparâ a lei prime, al intarde il declin cognitîf.
Cheste opzion le sielzin ogni an, te scuele de infanzie e in chê primarie, plui dal 78% des fameis e plui di 33.000 students in Friûl a àn usufruît di chest insegnament.